Web Sitesinin Faydaları Nelerdir? Müşteri Belirlemeye Yarar Kökleşik olarak demografik bilgilere için yapılmaktadır fakat internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak midein Google Analitik platformunun site analizleri midein sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi araç ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da site takip kimliğini sitenize eklemek yeterli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, iş, gelir ve taalluk alanları gibi bileğemekkenleri tespit edebilirsiniz. █▌ Belirlenen Müşterilerinizi Farklılaştırabilirsiniz Müşterileri değişiklaştırma, onların emekletmeniz midein farklı bileğerlere sahip olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En kıymettar olan müşterilerden kalkışmak suretiyle, bir sıralamada düşmek, çabaların en çok avantaj esenlayacağı kesime yöneltilmesine olanak esenlar. Böylece müşterinin bileğerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak pres davranışını web sitenizde uydurmak güç olmayacaktır. █▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin esenlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki özen, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En yüksek etkinliği, onat maliyette yapmacık zorunluluğu bir şirket midein kaçınılmazdır. İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci Web site teriminin müşteri merkezli son yıllarda yaneşeliığı değiş hakikaten inanılmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakılmış olduğunda 1990’li yılların “ne bulursam onu alırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Bildirme ekonomisinin ön planda başüstüneğu bu dönemlerde web sitelerinde nokta alan ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, tüketici tercihlerinin mazi plana atılmasına yer hazırlıyordu. Ardından 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve özen çeşitliliği artmaya kelleladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu sarakaım” biçiminde bileğemekti. 2010’larda web sitelerindeki çağdaş anlamdaki gelişmelerle yan yana imdi “ne istersem onu alırım” devri kelleladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç gerçek gözcü mefret rol oynadı: ▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği inanılmaz biçimde arttı ve müşterilerin tercih olasılıkları çoğaldı. ▬ Marifet ve haberleşme teknolojilerini çalışan kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok amelî erişebilir bir hale geldi. ▬ Teknolojik yapılar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım kanalına sağlam iş proseslerini bileğemektirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan muvasala mümkün başüstüne. Türkiye’bile Web Sitesi Teknolojisinin Gelişimi Bilimsel anlamdaki website çalışmalarının Türkiye’deki mazii 2000 seneı başlarına dayanıyor. Türkiye’bile meydana getirilen ilk mesafeştırmalarda şirket yöneticilerinin web sitesi teknolojisini aşinalık yüzdeleri %5’in altında idi. Ama kovuşturma eden yıllarda internet site çalışmaları hızla ve artarak devam etti. Bu mevzuda şirketler ister kendi bünyelerinde, gerekse bu mevzuda özen veren danışmanlar ve birNC (www.birnc.com.tr) gibi ajanslar vasıtası ile çeşitli çalışmalar yürüttüler ve yürütmeye devam etmekteler. Bir markayı söz gelişi eden web sitesi yalnızca üretilmiş özen, ürün ve fikirlerin üreticiden tüketiciye şık ve çağdaş bir şekilde gösterilmesi bileğildir. Web siteleri, üretim öncesinden süregelen bütün faaliyetlerin satış öncesi, satış ve satış sonrası edinmek üzere üç ayrı aşamada birbirini tamamlayan çabaların da teşhistıldığı bir kimlik belgesi başüstüneğu yadsınamaz. Burada önemli bir iş elan var, o da şu: Web tasar çizim ve yazılım çalışmalarını sınırlı bir ölçüm sistemi altında yürütmek ve bu çalışmalarda meydana getirilen yatırımın şirketin vasıtasız hedeflerini ne ölçübile desteklediğini gözlemlemektir. Sadece web tasar çizim adı altında kellelayıp şirketin doğru mali hedefleri doğrultusunda yürütülmeyen biryoğun projenin çağ içinde üst el tarafından durdurulduğunu ve bu projelerin muvaffakiyetsiz olduklarını gördük. Bunun internet projesi ya da ayrıksı bir x projesi olmasının önemi yasak. Önemli olan başarısızlıktır. Şirket üst yönetiminin her projede daimî yanınızda olması çok önemlidir. Bunun esenlanabilmesi bile web sitesi projelerinin yönetimin koyduğu ve benimsediği kurumsal iş hedeflerini vasıtasız beslemesine sargılı. Kısaca yalnızca müşteri memnuniyeti hedefli web sayfası çalışmaları, böylece istenilen meyveları vermemektedir.