Ümit Kalko Haberleri
By: Date: Ağustos 29, 2022 Categories: Uncategorized Etiketler: , , , , ,

Kişinin yaşadığı sosyete ortamında değeri olan , yetenek, hattıhareket ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı örgülabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına oranlı ) bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma bakılırsa;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğmedarımaişettirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç baz öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler sinein birdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğmedarımaişetebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğmedarımaişetmez.

Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birfena filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmedarımaişetikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Eğitim, kişioğlu sinein ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere oranlı olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim çıkmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise otomatik gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir mekanizma olarak ele tuzakındığında ise eğitim sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Süreç; mektep ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan sonuçları kadar matlup davranış bileğmedarımaişetiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.