SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri ciğerin ciddi olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk elan açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı işlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. Antrparantez SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM mukannen bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin yapılan çalışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı az buçuk elan açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO ciğerin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu kondisyon farklıdır. SEO çalışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş rahatışı sağlar.
Bu iki nosyon, ciğererik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişane elan ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan esen evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.